Funderingar

Jag har insett att jag blivit dålig på att blogga på sista tiden, ännu sämre har jag blivit på att fota. Jag gör det typ aldrig! Skärpning! Det är förkylningar här hemma, vi är trötta och hängiga. Men inte så pass sjuka att vi är hemma. Kanske borde man, men man förlorar ju så mycket pengar... Jag funderar mycket just nu. På dagens ungdomar, både de jag möter i min vardag och vad jag hör och ser i media och i samhället. Vad händer? Var är respekten? Var är uppfostran? Var är tacksamheten? Är det jag som börjar bli gammal eller är det faktiskt så att det är stor skillnad nu jämfört med bara några år tillbaka? Jag tycker det är skrämmande... Samtidigt finns det ju alltid några riktiga guldkorn, änglar.  Jag har några sådana i min klass. Vi åkte skridskor idag på Norrviken och jag har skrattat och myst med dem. Helt underbara! Jag ska hoppa i säng tidigt ikväll, sömn är väl bästa medicinen trots allt. Hoppas ni mår bra?

Förresten, vet ni hur mycket min lilla älskling pratar nu. Han säger alla sina fröknars namn, bil, båt, buss, tåg, pippi, kossa, vovve, kissekatt, bada, äta, sova, mormor, morfar och mycket mer. Så underbart att höra! När vi sjunger så sjunger han me doch då jag pausar, fyller han liksom i. Mitt energiknippe och min solstråle!

Ta tillvara på era nära och kära och kramas MASSOR!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skall lära honom säga SUUUUUSSSSSSSIIIIIII he he. Jo du jag tycker att lärarna idag skall få mer att säga till om. Jag har sagt det förut om min fd engelska lärare, Hammar,,Linda och Philip Hammars pappa, han röt till, till mig och sa att - nu sitter du ner och håller din mun tyst,,på skarpen riktigt,,och det var den enda läraren som jag hade respekt och som jag var tyst på lektionen för,,( ja nu har jag utlämnat mig) Men så var det kram kram

2010-02-11 @ 09:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback