Tänka sig...

... så det kan bli. För några veckor sedan satt jag och surfade runt på internet och lyssnade på Lugna Favoriter. De pratade om en tävling, att nominera sin bästa vän och priset skulle vara en långweekend till Dubai. Jag nappade direkt, funderade på många. Jag menar bästa kompis kan ju vara ens kärlek, ens mamma, ett syskon likväl som en vän. Jag tänkte tillbaka på den jobbiga tiden på sjukhuset, alla val och kval i och med separation och flytt, tvisten och ja allt annat strul. Vem har alltid funnits där, lyssnat, ställt upp, öppnat sina armar och tagit emot. Vem har jag bott hos, vem såg till att jag åt mat minst 3 gånger om dagen då jag var slutkörd och tappat all matlust, vem har lånat ut sina kläder och gett bort plagg då min egen garderob känts grå och trist? Vem har hittat på roliga överraskningar, skickat peppande sms, ställt upp och varit barnvakt och varit en fantastisk vän. Min vän Erika! Jag skickade in en nominering till Lugna Favoriter och skrev ungefär följande och idag ringde de upp henne. Hon är med i FINALEN på fredag och det är 8 till som är med. Det finns en chans alltså på ca 11 %. Vinner hon så åker jag och hon till Dubai, fattar ni... Helt overkligt och så ofattbart! Jag ska samla på mig bra karma och vara så glad och positiv nu tills på fredag :) Tänk om! Håll tummarna snälla ni!

By the way, min mössa är klar och idag fick jag en virkad mössa av snälla Emma till Noah. Så cool! Ska försöka fota oss i mössorna imorgon så ska ni få se. Puss och pirriga kramar!

Kommentarer
Postat av: Ullis

jag håller både tummar och tår!! Ni är absolut värda att vinna den resan!

Tack för ikväll också! Härligt att äntligen ses igen.

Stor kram

Postat av: Maja

Jag håller tummarna stenhårt för er!! Jag ska minsan ringa in till lungna favoriter o säga några väl valda or om er så ska ska ni se att resan blir eran!! ;)

Jag hoppas på de bästa iaf!!



Kraaaaaam

2010-02-17 @ 22:04:14
URL: http://majalarsson24.blogg.se/
Postat av: Hanna i England

I'm keeping everything crossed for you :)

Miss you lots!

2010-02-17 @ 22:14:52
Postat av: Anna

Håller alla tummar för er!

Kram Anna

2010-02-17 @ 22:36:54
Postat av: Monkan

Nä men vad roligt! Hoppas ni vinner, det är ni båda värda!!! Jag håller tummarna! :)

Kram & ha en bra dag

2010-02-18 @ 07:49:53
URL: http://mrsevans.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, hoppas, hoppas, hoppas! Håller tummarna för er.

2010-02-18 @ 20:08:10
Postat av: Erika

Attans att han ringde fel :( hehe. Tack underbara du för dina fina ord som tog oss så långt som till en final, det är inte dåligt! Synda bara att vi får börja spara pengar till en egen resa nu, hehe!



Ha en trevlig kväll!



kram

2010-02-19 @ 17:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback