Kort & Blandat

Dagarna går fort nu, jobbar lite extra och försöker mysa hemma så mycket det går nu innan allt drar igång igen. Jag har nästan bockat av allt på min lista också under lovet, rensat förrådet, klädkammaren och ordnat med lite saker via Väsbyhem. Jag har känt mig riktigt pigg och stark i några dagar men idag var det helt tvärtom. Känner mig låg och ledsen, svårt att säga riktigt varför. Funderar en massa. Kanske bearbeter jag gammalt, kanske är det andra runt omkring mig som påverkar eller så är det bara en helt naturlig dipp? Imorgon ska jag göra något som faktiskt känns väldigt jobbigt. Jag ska till KS! Nästan två år efter förlossningen ska jag prata om just det, förlossningen. Jag fick aldrig något sådant samtal, jag var för sjuk dagarna efter och sedan förflyttades vi till Danderyd. Jag föll lite mellan stolarna och frågetecknen är många. För att kunna sätta punkt och gå vidare ansåg min nya barnmorska att ett sådant här samtal behövs, jag blev tacksam då hon sa så. Det känns som om pusselbitar faller på plats. Det ska bli skönt, inte för att jag direkt vet vad jag vill ta upp. Men det reder sig på plats antar jag! Blandad lättnad med ångest helt enkelt. Hoppas att ni mår bra i kylan? Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback