Märklig dag

Sista dagen innan allvaret drar igång och det börjar med kaos. Kommer till dagis och förstår tidigt att något är fel. Alla stolar är kvar uppe på borden och jag ser inte ett enda barn. Går runt och kikar och ser då hela personalstyrkan samlade på ett möte. Deras förvånade blickar säger allt. Vi borde inte vara där! Två från personalen kommer ut och säger att vi förväntas komma först imorgon. Jag står häpet och försöker tänka tillbaka, skrev jag inte den 7:e på listan? Jag är nästan säker, men det är de också... Vad göra? Noah får följa med mig på mysig frukost hos Erika & Elias och sedan till några timmars jobb på MiniSats. Efter det stupar han i säng hemma och jag åker vidare på mitt möte på Ks, då kärleken är hemma. Mötet då? Usch vad tungt det kändes att gå in i entréen på KS. Det liksom värker i magen. Jag var i god tid och satt ner och väntade. Kvinnan/överläkaren jag fick träffa var väldigt varm och trevlig och mötet var givande. Flera av mina fladdrande fragment från veckan innan Noah föddes och de tre dagarna vi var där (innan vi blev förflyttade till Danderyd) fick liksom fäste nu. Jag fick en helhetsbild och det var jätteskönt. Finns mycket att skriva om detta men det får bli en annan gång. Kärleken är på väg till stugan där det förväntas vara uppåt - 40. Brr, jag ska ta min kopp te nu och krypa upp i soffan en stund. Kram på er!

Bus på MiniSats
Tungan rätt i mun


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback