Vet ni vad jag gjorde...

Idag har jag varit fiffig... Jag har ju varit på matematikbiennalen på Älvsjömässan idag och hört flera intressanta föreläsningar. Det känns så otroligt lyxigt och välkommet och bara få umgås med vuxna på dagarna, få fika och äta god lunch, bli inspirerad och blir servad med material. Trots allt detta var jag så sjukt trött då eftermiddagen närmade sig. Jag hade två timmar kvar till min sista föreläsning och hade sett allt i montrarna. Huvudet värkte lite, (pga bara 6 timmras sömn troligtvis), kroppen värkte (efter innebandy/hockeymatch igår kväll) och jag kände mig fruktansvärt trött. Bredvid mässan finns ett hotell. Jag gick dit för att komma undan allt mummel och blinkande ljus och höll på att somna i en av deras fåtöljer. Kommer då på den briljanta idén att fråga om det går att få hyra ett hotellrum bara för en timme eller så. Ville bara ligga ner en liten stund. Tjejen i receptionen var supergullig och fixade och trixade och vips hade jag ett rum till förfogande. Av med stövlarna och ner under täcket, med huvudet på kudden tog det max 5 minuter innan jag somnade. Mobilalarmet väckte mig dryga timmen senare och jag gick tillbaka in på mässan. Tackade snällt den gulliga tjejen och behövde inte betala en krona. Tänk vad enkelt det kan vara ibland, bara man frågar :)

Kommentarer
Postat av: Faster

Du e fiffig du Kram

2010-01-28 @ 22:44:07
Postat av: Ullis

Men guu va skönt!! Smart gjort av dig tycker jag! :-)

Kramar

Postat av: Linda R

Ha ha ha, perfekt ju!!! Smart Johanna!!

2010-01-29 @ 12:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback