Riktigt tung dag idag

Jag vet inte ens var jag ska börja, men idag har varit en tung dag. Först så skadade sig en av mina elever allvarligt på badet idag. Han fick åka med sin mamma till sjukhuset med misstänkt bruten näsa och tandskador. Jag har varit orolig och tänkt på honom hela dagen. Sedan blir en av mina kollegor nerslagen av en elev då han försöker stoppa ett snöbollskrig under en brandövning. Jag vill inte skriva mer om det egentlign för jag vet inte så mycket, jag såg det inte själv. Jag vet att han fick åka till sjukhus och jag tänker på honom, och på eleven. Varför gör man så? Vad händer i huvudet då? Vad känner han nu? Ibland är det så tufft klimat och hård attityd att jag blir mörkrädd. Det finns ingen respekt för andra människor hos vissa. Det gör mig ledsen. Vad har hänt med våra ungdomar? Det finns ju guldkorn såklart och de ska absolut inte glömmas bort, men idag är jag mest matt och ledsen faktiskt. Dessutom tog en tant min tvättid då jag var lite sen ner till källaren. Efter mycket om och men och tjafs fick jag tillsut tvätta då hon var klar, på MIN egen tvättid. Ni hör ju! Jag sa att jag hade bråttom upp då sonen sover och då fick jag en utskällning för att jag lämnat honom själv. Men vad ska jag göra då, då kärleken jobbar kväll/natt hela veckan? Jag kan inte rodda med barnvakt hela tiden, inte för att tvätta tre portar bort. Suck! Skriv något uppiggande, snälla! Jag behöver glädje och energi. Känner mig tom och ledsen, rantav lite uppgiven och det är inte likt mig.

På tal om "roligt". Vi hade oväntat besök häromdagen. En list eller ett skydd från taket var trasigt så is och snö hade ramlat ner på gatan. Då kom dessa herrar förbi. Inget kaffe fick de dock :) De hade bråttom tillbaka till hockeyn på tv. Puss & Kram!

Oväntat besök
Farligt med is


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag säger som Tobbe i köping faaaaan!

JA så måste jag säga när jag hör vad dom där snorungarna håller på med på din skola!! Usch va e det som händer kan man värkligen fråga sig!!



Hmm jag e inge bra på o hitta på roliga historier på beställning så jag fick ta hjälp av nätet, så det här knaske kan pigga upp dig??



- Vet du hur man sänker en norsk ubåt?

- ...öhh nej?

- Man knackar på! Vet du hur man sänker den en gång till?

- Nej?!?

- Man knackar på, sen öppnar norrmännen och säger:

- Den här gången går vi inte på det!



"Vet du varför norrmännen vattnar deras flaggstänger?"

"Nej!"

"För dom vill att knoppen ska slå ut."



Vad får man för svar, om man slår 1+1 på en norsk miniräknare?"

"Var god vänta."



HAha den emd miniräknaren var bäst... JAg måste nog haft en norsk miniräknare när jag gick i skolan! de var nog därför det gick så dåligt för mig med matten!!



Jag lägger upp en länk med min kompis tobbe från köping så kan du skratta åt honnom när han svär lite också!! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=sWJCHyW6X50



Om du vil läsa något mera roligt så kna du läsa mina helgplaner på minn blogg sen!!

Hoppas du blir lite gladare och att morgondagen blir en mkt bättre dag!! :D



Vi ses på söndag Johanna!! Kram kram

2010-03-25 @ 22:14:27
URL: http://majalarsson24.blogg.se/
Postat av: Faster

Mmm, det är skrämmande,, hur det är idag,,vad kan man göra, mer än att föräldrarna måste bli mer medvetna om sina barn,,vad dom gör mm. usch och fy,,men du e bästa mamman till världens finaste kille:-)

2010-03-26 @ 08:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback