Mamma Mia

Tiden går och det är sjukt mycket att göra just nu. Jag letar handbroms och andningshål hela tiden. Snart är det i alla fall sommarlov! Misstolka mig inte nu för jag gillar då det är full rulle och många projekt men nu är det banne mig för mycket! Mycket har med jobbet att göra, nationella prov, slutprov, läxor och allt det vanliga. Snart är det utvecklingssamtal också! Jag jobbar i snitt 3-4 timmar varje kväll hemma, oftast då Noah har somnat för tiden med honom är ovärderlig. Den som har åsikter om att lärares tid måste styras än mer, ungefär som om att vi INTE jobbar. Ni kan dra dit pepparn växer! Jag blir lika arg varje gång jag läser olika debatter om det där. Det finns så måna politiker och allmänna tyckare som skulle behöva sätta sin fot ute i skolans värld och verkligen se  vad vi gör. Hur mycket vi sliter och hur mycket vi engagerar oss i barnen och allt runtomkring. Man är inte bara lärare utan man är även, extramamma, psykolog, läxhjälp, jourhavande kompis, städare, polis, spion och viktig vuxen. Jag älskar mitt jobb men jag börjar tycka att slitet tar ut sin rätt alldeles för fort. Det skrämmer mig! Hela synen på skolans värld är lite skrämmande. Jag får skriva mer om detta tror jag! Nu måste jag skriva omdömen, 75 stycken ska vara klara tills imorgon kväll. Kom igen!

Valborgsmässoafton igår med älskade familjen! Toppenkväll med mycket skratt och fina minnen. Noah spelade fotboll med Robin och Nico och älskade det, hans skratt värmde i den annars ganska kalla vinden. Tack för igår!

Noah Valborg 2010


Kommentarer
Postat av: Monkan

Vad smarrigt det ser ut med klubba... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback