En unge i minuten

Ligger i soffan och tittar lite på tv och funderar på formuleringar till mina omdömen. Har en vecka på mig att bli klar, målet är att vara klar redan på fredag. Tror ni jag klarar det? Två klasser ska skrivas... Har dock fastnat för programmet "En unge i minuten" och kan inte sluta titta. Lite läskigt, lite spännande men mest av allt HELT fantastiskt! Vilket jobb de har barnmorskorna, att få vara med om det bästa i världen! Ett nytt litet liv! Alla föräldrar som ser såna här program tror jag kastas tillbaka till sin graviditet/förlossning och sin största stund i livet, så även jag. Ser allt det där som jag inte fick vara med om men känner inte lika stor sorg och saknad som tidigare, mest tacksamhet! Jag fick inte vara gravid i 9 månader, jag fick inte vara närvarande och vaken då det var dags, jag fick inte hålla det nyfödda barnet i mina armar och fälla den där lyckotåren, jag fick inte någon bricka med flagga, smörgås och glas att skåla med. Nästan det värsta av allt, jag fick aldrig dra omkring min lilla juvel i de där plastlådorna som en stolt nybliven förälder efter förlossningen. Jag satt ensam då det skulle ätas och tittade på alla förväntansfulla och lyckliga ansikten. Jag tog min oro och rädsla i handen, åkte med hissen några våningar ner till en helt annan värld. Till neonatalen, där mirakel händer! Allt det där är en del av mig, som sakta "suddas" ut men för alltid kommer finnas kvar. Nu finns bara tacksamhet och glädje, jag fick Noah. Min älskade lilla Noah och det är allt som räknas. Var rädda om er! Puss & Kram!

Kommentarer
Postat av: Bobby

Fint skrivet.. :)

2011-04-05 @ 16:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback