Jag vann!

Härligt att få börja veckan som en vinnare :) Jag vann den där bloggtävlingen jag nämnde och väntar nu på min goodiebag med bland annat biobiljetter. Skön start på veckan! Vilken mysig helg det har varit och vilket sagolikt härligt väder alltså! Solen och värmen gör mig lycklig, annat också iofs ;)

Vill tipsa om en bok jag själv vill ha och tänker köpa vid tillfälle. Den heter
"Våga leva våga dö" och min fd. svägerska är med i den och berättar om tiden då hennes man och deras två döttrars pappa gick bort alldeles för tidigt. Så starkt att komma tillbaka och skriva om det. Vet att hon föreläser en del också och jag skulle gärna lyssna då jag tycker att sorgearbete och livsöden är intressant. Fruktansvärt ledsamt och tragiskt men det berör och det är ju det livet handlar om. Jag fick tråkiga nyheter igår, då en vän till familjen förlorat sin man i skitsjukdomen cancer. Jag träffade dem senast i somras och de hade så många härliga planer för framtiden och verkade alldeles nykära efter massor av år tillsammans. Man vet aldrig vad som händer och det kan gå så otroligt fort. Det gör så ont mig att veta att begravningen är imorgon, familjens alla tankar och känslor inför det sista farvälet. Ett ljus brinner här hemma för fina Henka ikväll. Hälsa min farmor och alla andra änglar däruppe. Var rädda om er allihopa och njut av vardagen och det lilla här i livet ♥


Kommentarer
Postat av: Fia

Hej Johanna.

Förstår dig verkligen när du skriver om att påsken är en tid där det finns många jobbiga minnen. För mig är det hela december månad. Trots att så många år har gått och jag i dag är väldigt lycklig så finns det alltid där och man kan liksom återberätta nästan varje minut av vad som hände, gjordes och sas.

Om du vill kika i boken innan du bestämmer dig för att köpa den får du gärna titta i en av våra exemplar. Kram din fd svägerska

2011-04-21 @ 17:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback