Sorg och glädje

Ända sedan jag fick höra om fina Henkas bortgång har jag känt mig nedstämd. Det går liksom inte att skaka av sig de där olustkänslorna. Skickade blommor igår till familjen och några tröstande rader men vet att det inte gör någon större skillnad. Hålet, smärtan och saknaden finns där hos dem oavsett såklart... Drömde om farmor inatt och vet att allt det här gör att jag saknar henne ännu mer än vanligt. Samma jäkla skitsjukdom! Påsken närmar sig också och det var ju då hon blev sjuk. Påsken är känslosam för mig av den anledningen. Ingenting var liksom sig likt efter just den långfredagen. Noah föddes för tre år sen vid påsk, på Påskafton. Den långfredagen var en av de värsta dagarna i mitt liv, jag mådde så fruktansvärt dåligt och trodde verkligen jag skulle dö. Allt det där har jag ju skrivit om förut. Men gamla, jobbiga minnen måste bytas ut mot nya traditioner och erfarenheter, så måste det bli för att man ska orka. Jag försöker klura ut en lagom avancerad skattkarta/jakt till lillhjärtat. Jag och syrran fick alltid leta påskägg hos farmor och farfar och den traditionen ska absolut leva kvar. Glömmer aldrig då mitt påskägg låg i den upp och nervända kanoten bakom vedtraven vid garaget, tror jag letade i en timme minst. Saknar tiden men minns med glädje... Klart det har varit just glädje idag också, spännande möte på Östermalm, en solig stund på Gärdet på en filt, en härlig cykeltur med lillhjärtat, fina vännen och lilla sötsnöret. Sorg blandat med glädje alltså, man är nog lite förvirrad i huvudet ibland!

Idag var jag med lillhjärtat på Löwet igen och det konstaterades att han ska få rör i öronen och skrapa lite på körtlar bakom näsan. Enligt doktorn är det lätta ingrepp men bara tanken av att älskligen ska sövas ner och att vi ska vara en hel dag på Danderyd ger mig kalla kårar. Platsen jag älskar men samtidigt hatar. Jag kan varenda korridor och vrå på det där bygget. Jag kunde inte stoppa en liten tår från att falla då jag satt där och fick all info av sjuksköterskan efteråt. Kanske är jag extra känslig just nu? Men det blir bra, no more öroninflammationer förhoppningsvis.

Nä, nu ska här nattas och fixas lite. Ikväll måste det hända något med jobbhögen, den är sjukt hög kan jag lova. Tror nästan jag måste ta en bild på den senare för att visa att påsklov inte riktigt är så härligt som det kanske låter. Inte för oss lärare iaf, eller åtminstone inte för den här läraren som aldrig lär sig att INTE planera in proven precis innan lovet. Som sagt, bildbevis kommer! Ha en trevlig kväll, kramisar!

Kommentarer
Postat av: Faster

Du skriver så fint Johanna! Vi syns på Fredag:-)

2011-04-19 @ 20:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback