Njuta av vardagen

Idag har jag verkligen lyckats med det. Lillhjärtat och jag åkte och köpte varsin glass och sen iväg till en liten skog med ett kärr där det finns massa spännande att leka med. Vi åt vår glass, kastade stenar i vattnet, hoppade bland stora stenar och gick på upptäcktsfärd. En timme i skogen med det finaste jag har gav mig massor av energi. Sen städade vi hans rum, åt middag med massa skratt och badade länge. Det om något är underbart!

Ingen stress med samtal som måste ringas, förberedelser att göras, prov att rättas eller annat. Det finns att göra i all oändlighet men jag prioriterar för att orka. Jag är så trött på eftermiddagarna så kvällarna måste jag ha snudd på fria från jobb. Men jag kan inte slappna av för mycket, för då kommer bilderna. Små fragment av olyckan, ljudet då bilen dunsar i asfalten, glas som träffar plast, sirenerna som närmar sig, lillhjärtats gråt och rädda ögon. Hur jag än kämpar får jag inte bort dem. Hur positivt och tacksamt jag än försöker tänka så kommer de helt oförberett upp. Såret i huvudet svider och kliar, nacken värker och jag kan fortfarande bli så förbaskat trött. Bara att kämpa på och ta en dag i taget och glädjas åt allt härligt som händer runtomkring!

Har massor av fina bilder i mobilen som jag behöver föra över till datorn, så länge får ni se min lilla cooling hänga på Östermalm en härlig sommardag. Ha det bäst, många kramar!

Lillhjärtat på Lisapåtorget




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback