One day

Helgen avslutades igår med att se en film. Har velat läsa boken med samma titel en längre tid men tiden har liksom inte räckt till. Det har varit lite mycket med rättning och betygssättning kan jag lova. Filmen var bra, en sån där film som rör runt det i magtrakten. Den varvar lycka, ångest och sorg. Man får sig en tankeställare. Jag tänker i och för sig rätt ofta så ändå. På att vara tacksam, se vad man har och inte på allt det där man eventuellt inte har, att leva här och nu och att glädjas åt det lilla och framförallt åt andra människor. Det är viktiga delar för att må riktigt bra tror jag. Men även jag glömmer och behöver bli påmind. Filmen har gjort sig påmind idag också, den fastnar liksom!

Ikväll myser vi hemma med massor av tända ljus, äppelglögg, åttondelsfinal i handboll på TV och förberedelser inför morgondagens luciatåg på dagis. Lillhjärtats första, är nog mer pirrig än vad han är :) Min mamma ska följa med och det är jag jätteglad över. Mysigt att få dela ögonblicket! Hoppas nu bara feber och hosta håller sig borta, lilleman har varit lite hängig idag. Håll tummarna! Pussar & Kramar ♥

Pepparkakspuss


Kommentarer
Postat av: Erika

<3

2011-12-12 @ 21:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback