You deserve it!

Sitter i soffan med en kopp te och läser elevernas utväderingar efter terminen. Det är lite av en rutin jag har! Knyta ihop säcken efter terminen och få idéer och inspiration till vårterminen som sakta men säkert kommer... Måste få dela med mig och "skryta" lite över vad en elev skrivit. Vet att hon läser min blogg ibland också och då jag aldrig fick en chans att säga tack i skolan, gör jag det här. Tack fina du, dina ord värmer! I lärarjobbet får man sällan positiv feedback även om man vet och ser att eleverna trots allt är rätt nöjda. Men det är mycket gnäll och klagomål på allt mellan himmel och jord. Så såna här fina ord sparar man långt in i hjärtat länge...

"I'm satisfied with my grade but next year I will work harder. It's sad and I'm sorry for your car accident but I'm happy (and everyone else) that you made it and it may be hard but you are a strong woman and probably the strongest person I know. You are a good teacher, a good person and a good mother (from what we have seen) and we all love you as a teacher. I hope everyting with your headache is going to be fine and have a nice christmas. I just want to give you some credit cause you totally deserve it"

Nu ska jag vänta in Erika och lilla söta Sofia för lite fikamys innan det blir lite julklappsshopping



Kommentarer
Postat av: Mon

Härligt att få höra såna fina ord från en elev... :)

Kram!

Postat av: Elin

Haha! Ååh, Jojo vad rörd jag blev! Men du förtjänar verkligen dom orden! Ha en super trevlig jul! :)

2011-12-23 @ 20:38:00
Postat av: Elin

Var tvungen att skriva om det på min blogg också! Hihi. Kika gärna in! Tack för att du gjorde min fredags kväll Johanna!

2011-12-23 @ 20:57:51
URL: http://elinbohlin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback