Äntligen helg!

fantastiskt jäkla skönt med helg alltså! Tung dag på jobbet så jag är trött, trött, trött... Nu är vi hemma och myser med trolldeg och fika och laddar för en härlig helg. Ikväll ska mamman i huset mysa lite och Noah ska busa med morbror Robin och Nico. Han är extremt förväntansfull och längtar efter dem! Imorgon väntar Kistamässan och lite inspiration av Äntligen hemma gänget med Erika och några goa tjejer till... Söndag är det match och Mini som gäller. Lite roliga planer men ändå inte fullbokat, helt perfekt!

Fått en del kommentarer på sista tiden om att jag måste varva ner och vara hemma mer, inte skaffa barnvakt hela tiden. Vet ni att detta gör mig lite arg och irriterad. Varför det? Både jag och Noah tycker om att göra mycket saker. Är vi hemma så blir vi griniga och klättrar på väggarna. Jag älskar att ha en dag hemma och bara skrota omkring i mysisar och raggsockor, bygga pussel, rita, bada och mysa men efter den dagen vill jag ut och träffa folk, Noah också. Att fixa barnvakt för aktiviteter utöver jobb och träning ca en gång varannan vecka, är det mycket? Hmm, jag blir lite irriterad då det är så lätt för folk att ha åsikter men som aldrig suttit i samma sits. Prova på ensamstående mamma livet innan ni yttrar er kanske... Jag vet att jag måste varva ner lite i livet och hitta andningspauser, men det kan man göra på andra sätt. Alla har sina metoder och jag försöker verkligen hitta mina! Släpper det där nu och går vidare in i helgens underbara värld.

Klappar mig själv lite på axeln också efter en tung vecka med massa jobb, grym träning, extra lektioner hemma och annat fixande och trixande. Hoppas ni har en fantastisk fredag och helg alla fina bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: Monkan

Ha en härlig helg o lycka till på matchen!!! Kram

2011-02-18 @ 20:40:54
Postat av: Erika

Klappa dig mycket på axeln vännen. För en bra vecka och för att du är den underbara mamma du är till Noah.



Förstår att du blir lite arg och irriterad av kommentarerna och blir verkligen nyfiken på vilka det är som säger så. Barnvakt hela tiden? Hm, det är väl inte ofta du ber om barnvakt, eller? Inte mer än vad jag och P gör i alla fall :) och vi är två. Och det är inte alltid vi ber, utan ibland kommer det från andra hållet och det är väl så det ska vara, eller?



Hoppas du haft en riktigt mysig kväll! Elias undrade om Noah skulle komma och leka med honom ikväll, han saknade sin kompis! Ses imrg!



kram kram

2011-02-18 @ 21:53:56
Postat av: Sara

Hrm, svårt det där... Vi är alla olika, men så länge Noah och du mår bra är väl allt toppen, eller? :).



Tror att man får känna av sina barn när det gäller det där med barnvakt. Om det verkar oroliga och så, kanske man får pausa ett tag men annars är det nog ingen fara. Det sägs ju att man kan vara borta från dem så många dagar som de är år och det kan nog ligga något i det.



Oliver och Tilde har varit med mig på mini-sats en gång och de tyckte att det var jätte kul. Fantastisk service måste jag säga och verkligen guld för de tillfällen som man inte har barnvakt!



Kram på er!

2011-02-21 @ 10:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback