My Sisters Keeper

Precis sett klart en film här hemma. Alldeles själv i sängen med lite godis och en kopp te. Slutade dock äta och dricka rätt tidigt. Det går inte så bra med en klump i halsen. Filmen handlade om en tjej som får leukemi och om hennes yngre syster som fötts för att kunna rädda henne. Kanske blev jag extra berörd då både mormor och farmor gick bort i cancer alldeles för tidigt? Kanske var det alla scener från sjukhusmiljön som påminde mig om min värsta tid i livet? Jag har inte gråtit så här mycket på flera år, det bränner på kinderna och på halsen. Det gör ont i hela mitt hjärta. Jag hatar sjukdomen cancer och vad den gör med människor. Jag ligger kvar i sängen mer eller mindre apatisk och hoppas att det jag skriver nu ska lätta på trycket jag känner i huvudet och i bröstet. Fy vad den här filmen var jobbig, men fin! Ska sova bredvid Noah inatt, hålla den där lilla söta varma handen och bara andas. Vara tacksam och lycklig! Och imorgon då jag vaknar ska jag fortsätta med det... Bilden är från tidigare idag då jag och Noah var vid Eds kyrka och klappade lite på farmors grav. Han var så söt då jag sa att man kan klappa här, för mammas farmor finns här. Näää mamma, hon finns i himlen ju och så pekade han upp mot de gråa molnen. Älskade lilla kille! Var rädda om er, kram!

Klappar på farmor!




Kommentarer
Postat av: Josse

Jag sa ju att den var hemsk!!!:(

Jag mår fortfarande dåligt... konstigt hur en film kan beröra så mkt men det är ju med tanke på farmor och mormor!



<3



Puss

2011-03-01 @ 09:06:53
Postat av: Frida

fint inlägg <3

Postat av: faster

Puss på er.

2011-03-01 @ 20:51:18
Postat av: Linda R

jag har läst boken och sett filmen. Jag grät mer till boken, lite annat slut...

2011-03-01 @ 21:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback