Bal och skolavslutning

Två av de bästa dagarna på hela läsåret har precis passerat. Kvällen med niornas skolbal och så skolavslutningen. Inte för att de är de sista dagarna inna sommarlovet utan mer för att det är så glada dagar. Glada och lyckliga barn och ungdomar. Avslappnade, positiva och gnällfria elever. Eller ja, nästan iaf :) Tänk att några trots allt måste börja skolavslutningsdagen med att sucka och säga, meeeh hur länge måste vi stanna här idag... Bara för att gnälla liksom! Men strunt i dessa få... Idag går mina tankar till alla vackra ungdomar igår på balen, till röjet på dansgolvet, jublet då vi lärare dansade loss, de duktiga åttorna som serverade och dagens fina avslutning med sol, sång och lite tårar. Många föräldrar med i klassrummet vilket jag ser som en stor vinst och lite av en seger. Fina avslutningspresenter och massor av kramar. Då elever från andra klasser söker upp en i sitt hemklassrum för att ge en sommarkram smälter mitt lärarhjärta. De här två dagarna ger så mycket energi så de senaste veckornas hets och stress med betyg, omdömen och slutprov känns som bortblåsta. Tråkiga avsked idag också, verkligen men i det stora hela en riktigt fin dag. Lägger ut lite bilder och hoppas att de duktiga eleverna inte har något emot det. De har egna bloggar och slänger ut bilder till höger och vänster på nätet så har svårt att tro det. Tre av mina favoritlåtar spelades idag och det var tur jag hade solglasögonen på mig då tårarna rann på kinderna. Glad sommar och ta hand om er

Utan dina andetag

Handens fem fingrar

Sommarpresent




Kommentarer
Postat av: Mon

Härligt med sommarlov!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback