Besked om framtiden

Frukostdags och lite fjärilar i magen. Idag får jag besked om jag kommit in på Lärarlyftet eller inte, om det kanske blir Universitetet till hösten. Inte heltid dock men ändå... Man måste ju tänka sig för gällande lärarleg och sitt CV än mer nu än någonsin, se efter sitt eget hus liksom. Jag vill verkligen plugga och kommer bli besviken om det inte blir som jag vill. Men platserna lottas så det kan gå hur som helst. Ska snart lämna lilleman på förskolan och ta en långpromenad, reka ett nytt spår jag ska börja springa. Dags att testa en längre distans. Resten av dagen bjuder på poolhäng hemma hos finaste Maria, innebandymöte och så lite zumba. Håll tummarna för mig nu! Dags att ta tag i ett störande problem också, blir så less på människor som sitter på höga stolar och inte kan bete sig proffessionellt. En annan ska ställa upp och tappa arbetstid, lön och stressa runt som en nickerdocka för att vara flexibel. I andra änden får man bete sig hursomelst och nonchalera mail och kontakt. Dessutom inte ge utlovad betalning. Sådant gillar inte jag och det tänker jag inte vara tyst med. Things to do so let's get started! Kiss and a cuddle!

Drömbilen



Kommentarer
Postat av: Faster

Då håller vi tummarna,,,hälsningar. S-sussi He he kram

2011-06-21 @ 08:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback