Sommarvärme!

Helt otroligt vad skönt det är med solen och värmen. Solstrålarna värmer för varje dag upp min tinade kropp från den här långa och kalla vintern och jag älskar det. Härligt lata dagar med så lite planer som möjligt har det varit. Jag vet att jag har skrivit det förut och kanske är jag tjatig :) Men det är så mycket som känns bra just nu, litet som stort. Oftast går jag bara runt och njuter, ler och ser på framtiden med tillförsikt. Men så ibland kommer den där känslan, den där försvarsmekanismen som säger att snart händet det något. För så här bra får man ju inte må... Eller får man det? Märkligt det där... Men precis som Lotta Gray skriver i sin blogg som jag följer dagligen. Lycka, sorg och rädsla hänger ihop. Parallellt löper känslorna sida vid sida. På gott och ont. Kanske är det precis så det är och det är därför man ibland har så svårt att hänga med i sina egna känslor? Det går upp och ner och det kan komma tårar utan att man vet varför. Sent igår kväll tittade jag på den nya tv-satsningen med Martin Stenmarck. Ni som känner mig vet att han är en STOR favorit :) Programmet handlar om att uppfylla personers drömmar och sådant gillar jag. Vanliga personer som gör det där lilla extra för andra medmänniskor. Som har förstått glädjen och vinsten i att hjälpa andra och som mår bra av det. Det var så underbart att se så tårarna rann hela kvällen. Gammalt skit blossades upp, rädsla, oro, bevsikelse och maktlöshet. Innan jag skulle sova igår smög jag in i lillhjärtats rum, snusade i hans nacke och andades i hans takt. De där små ljusa lockarna i nacken, de solbruna små händerna och de fina mörka ögonbrynen. Som jag älskar den lilla killen! Allt annat försvinner och jag är enbart tacksam. Som sagt, alla känslor hänger ihop och tur är väl det på ett sätt. Så man inte flyger iväg åt än det ena eller andra hållet... Hade velat lägga upp lite härliga vår och sommarbilder från nya leksaken men jag är ju inte så haj på det där tekniska så jag får inte till det tyvärr. I will be back with pictures, promise! Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Maja

Så härligt o läsa om din måbra känsla Johanna! I like it! :) Du är värd att må sådär bra!



Jäkla martin stenmarck program asså, där satt man i soffan en fredagkväll o snyfta och torka bort tårarna! Hahaha!

2011-05-12 @ 21:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback