Rusande vardagar!

Livet känns just nu som ett ekorrhjul. Ett hjul som snurrar alldeles för fort. Det är mycket på jobbet med planeringar, projekt, utvecklingssamtal, föräldrakontakter och allt det vanliga... Inom vissa områden arbetar jag för två då min tilltänkta kollega ju sa upp sig i somras och det börjar kännas nu. Samtidigt ska jag ha koll på matsäcksdagar, extrakläder, inbokade möten, återbesök efter operation och allt annat som hör livet till. Sen ska man ju gärna hinna träna lite också och tänka på rehab efter olyckan. Det går okej och man får ju ta det för vad det är, men det sliter ändå... Tror att det måste komma ett blogginlägg om mitt yrke snart för jag har så mycket att skriva av mig om. Yrket som alla älskar att ha åsikter om!

Det som gör mig varm i hjärtat är i alla fall att barnen märker att jag är slut och lite mer förvirrad än vanligt. De bryr sig och är extra gulliga och hjälpsamma på något vis. Idag cyklade några av de äldre eleverna till Mc Donalds för att äta lunch. Jag fick ett sms med en fråga om de skulle köpa med en äppelpaj till mig, bara sådär! Självklart betalade jag för den och det är ju en liten sak i sammanhanget, men det är de små sakerna som räknas. Pajen var dessutom varm då de kom tillbaka så den värmde på flera sätt :)

Nu ska jag krypa ner under filten och kolla på film med lillhjärtat mitt innan det är middag och träning på Sats på schemat. Efter det väntar mys med stora hjärtat så prov som ska rättas, planeringar som ska göras och annat fix kan gå och gömma sig. Hoppas ni mår bra därute i höstrusket? Titta på mitt charmtroll och vår bästa höstbild hittills, blir glad av den! Puss & Kram!

My lövely


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback