"But those who fly...

... solo have the strongest wings" Visst är det fint? Citerar en elev ur hans uppsats där han så fint skriver om sin hårt arbetande mamma. Frågade om jag fick sno den av honom och han sa ja :) Det är ju vansinnigt mycket roligare och härligare att flyga tillsammans med någon såklart men det ligger mycket i de där orden. Mycket som vissa människor aldrig tycks förstå, men det är deras förlust. Ibland önskar jag bara att den där käftsmällen av verklighet skulle drabba andra än de jag tycker om, andra som redan kämpat och som borde få andas lite. Helst skulle alla klara sig utan smällar men ibland tror jag vissa skulle behöva en eller två för att vakna upp lite. Men vad vet jag? Livet är inte rättvist i alla fall, det är ett som är säkert!

Här är det påsklov och jag njuter av ett tyst och lugnt hus. Jobbar en del, tvättar, fixar och ringer de där samtalen jag aldrig hinner vanliga dagar. Vill plantera blommor och tvätta fönster också men det duggar utanför så jag myser med tända ljus istället. Hoppas att ni mår bra
och att ni haft en fantastisk påsk? Puss & Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback