Att jaga eller bli jagad

Vilket är lättast? Oavsett så är den där känslan en blandning av positivt och negativt. I mitt fall så känner jag att så länge det är under någorlunda kontroll så är det en häftig känsla. Den sporrar mig till att prestera bättre, orka lite mer, vilja lite till och aldrig ge mig. Men så fort kontrollen sviktar blir det en press som tillslut jagar mig även om natten. Jag kan inte somna, jag får ingen ro i kroppen och det kryper och kliar mest överallt. Det är svårt att bena ut kärnan av problemet för att lösa det och hitta balansen. Det gör mig frustrerad och arg.

Inatt var jag verkligen arg. När jag blir arg blir jag ledsen och tårarna kommer. Det var länge sen jag grät nu. Det reflekterade jag över där i soffan någon gång mellan midnatt och ett då varma tårar rann ner för kinderna. Vad jagar mig eller vad jagar jag? Det är mycket på jobbet och känslan av otillräcklighet finns där hela tiden, mer eller mindre i alla fall. Men det är ju inget nytt... Så det borde inte vara det! Nacken värker en del och rehaben är intensivare än vanligt. Den stränga kylan underlättar inte direkt utan jag blir stel och får ont. Det mesta av flyttandet är klart och vi trivs och har landat i sambo/familjelivet. Känslan av att höra samman är fantastisk. Att få dela Noahs tokigheter och fantastiska kommentarer. Att kunna smita ut en kväll till gymmet eller till affären utan att ordna barnvakt och få dåligt samvete. Att kunna bolla beslut och tankar med någon, någon som strävar efter samma mål som en själv. Familjens mål och välmående. Det är självklarheter för många, men definitivt inte för alla. Det finns så många människor som tar så mycket för givet och det stör mig.

Energitjuvar stör mig också, människor som är avundsjuka och liksom verkar störa sig på andras lycka. Vilken förlust i livet tänker jag. Att bli glad och verkligen visa det för någon annan är en fantastisk känsla, ett lyckorus på något sätt som smittar av sig. Att inte ha den egenskapen eller viljan är helt oförståeligt för mig. Ni ser, jag klurar på mycket. Inte konstigt man inte kan sova. Tror det behövs lite träning ikväll för att jaga bort alla hjärnspöken och få en lugn och mysig helg. Jag ska jaga mig trött på Sats så att jag sen blir jägaren med full kontroll. Jägaren som ska jaga fredagsmys, jaga skräp till tippen, jaga bort rättningsberget och tvättberget men mest av allt jaga efter mys med mina hjärtan och vila. Ha en fin helg, puss och kram!

Mitt lillhjärta


Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag är i alla fall otroligt glad för din skull vännen!

Stor kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback